Przyjmowanie i załatwianie spraw - Komenda Powiatowa Policji w Kolnie

Biuletyn Informacji Publicznej

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w poszczególnych komórkach organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Kolnie

Aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowań administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z póź. zm.). oraz Instrukcja kancelaryjna stanowiąca  załącznik do Decyzji Nr 96/2020 z dnia 01 lipca 2020 roku w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Białymstoku - INSTRUKCJA KANCELARYJNA

 

Informacja dotycząca  sposobu złożenia skargi/wniosku w Komendzie Powiatowej Policji w Kolnie

Skargi/wnioski można składać:

  •     listownie na adres:             KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLNIE                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ul. Wojska Polskiego 29                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     18-500 Kolno
  •      osobiście - u dyżurnego jednostki
  •      faksem - na numer 47 718 22 15
  •      za pośrednictwem ePUAP - adres strony internetowej www.epuap.gov.pl lub bezpośrednio poprzez odnośnik do Wniosku ogólnego 
  •      za pośrednictwem poczty elektronicznej - na adres kpp@kolno,bk.policja.gov.pl

 

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w poszczególnych komórkach organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Kolnie

 

Zespół Prezydialny, Kadr i Szkolenia

Sprawy przyjmowane i załatwiane są bez zbędnej zwłoki, zachowaniem określonych terminów oraz w oparciu o przepisy wynikające z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego  oraz § 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 02 września 2002 roku w sprawie szczegółowych praw i obowiązków oraz przebiegu służby policjantów. O każdym przypadku zwłoki lub niezałatwienia sprawy z przyczyn niezależnych od stanowiska, informuje się stronę podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy mogą być wnoszone osobiście, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub za pomocna faxu (nr 47 71 822 15). Wpływające pisma podlegają rejestracji w sekretariacie ogólnym, wg kolejności wpływu. Następnie są rozdzielane przez Komendanta i przekazywane merytorycznemu pracownikowi, celem ich załatwienia. Kwestie dotyczące spraw osobowych załatwiane są przez pracownika obsługującego jednostkę.

W każdym przypadku zwłoki lub niezałatwienia sprawy z przyczyn niezależnych od zespołu, informuje się stronę podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Kontakt z pracownikiem sekretariatu można uzyskać pod nr tel. 47 71 822  11 (sekretariat), nr faxu 47 71 822 15.

Kontakt z pracownikiem kadr i szkolenia można uzyskać pod nr tel. 47 71 822 18.

 

SŁUZBA W POLICJI

Sposób przyjmowania dokumentów osób chętnych do służby w Policji regulują następujące akty prawne:

-         Rozporządzenie MSWiA z dnia 23.01.2006r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do służby w Policji (Dz.U. nr 12, poz. 77);

-         Decyzja nr 9/2020 z dnia 01.07.2020r. w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Białymstoku.

Dokumenty składa się bezpośrednio u pracownika, który udziela informacji dot. wypełniania kwestionariusz i procedur przyjęć.

 

Kontakt z pracownikiem można uzyskać telefonując do komórki kadrowo – szkoleniowej pod nr telefonu 47 71 822 18.

 

Sprawy dotyczące postępowań o udzielenie informacji publicznej są załatwiane w terminach określonych w art. 13 Ustawy o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112. poz. 1198).

Kontakt z pracownikiem merytorycznym  47 71 822 18, e – mail małgorzata.sliwonik@kolno.bk.policja.gov.pl

 

Wydział Kryminalny

Sprawy przyjmowane i załatwiane w Wydziale Kryminalnym są zgodnie z zapisami określonymi w Kodeksie postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r., poz. 2000 z póź. zm.) oraz Decyzji nr 96/2020 z dnia 01  lipca 2020 roku w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Komendantowi Wojewódzkiemu Policji  w Białymstoku.

Podstawowym aktem prawnym regulującym zagadnienie przyjmowania i załatwiania spraw w wydziale jest Kodeks postępowania karnego (Dz. U. Nr 89, poz. 555,  z późn. zm.)oraz Zarządzenie nr 1426 Komendanta Głównego Policji z dnia 23 grudnia 2004r. w sprawie metodyki wykonywania czynności dochodzeniowo-śledczych przez służby policyjne wyznaczone do wykrywania przestępstw i ścigania ich sprawców. Z uwagi na specyfikę prowadzonych postępowań przygotowawczych zakres informacji udzielanych stronom postępowania jest ściśle określony w/wym. przepisami. Natomiast w wyjątkowych sytuacjach uprawnionym do udzielania informacji odnośnie niektórych zagadnień pracy procesowej jest Oficer Prasowy  Komendanta Powiatowego Policji w Kolnie.

Sprawy kierowane do wydziału mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą faxu nr 47 71 822 15.

Wpływające pisma podlegają rejestracji w sekretariacie Wydziału Kryminalnego wg daty wpływu, następnie są dekretowane przez Naczelnika (Zastępcę Naczelnika) i przydzielane do realizacji merytorycznemu pracownikowi. Projekty odpowiedzi są parafowane i podpisywane przez Naczelnika (zastępcę Naczelnika), a następnie wysyłane do właściwego adresata.

O kolejności załatwiania i rozstrzygania spraw, które wpływają do wydziału decyduje termin zaznaczony w piśmie oraz charakter i ciężar gatunkowy wpływającej do załatwienia sprawy.  

 Telefon do sekretariatu Wydziału Kryminalnego –  47 71 822 19

 

Wydział Prewencji

Wydział Prewencji realizuje sprawy zgodnie z zapisami:

-          ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,

-          ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. nr 112, poz. 1198),

-          instrukcji kancelaryjnej stanowiącej załącznik do Decyzji Nr 1/2012 z dnia 04 stycznia 2012 roku w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Podlaskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji.

Sprawy kierowane do Wydziału Prewencji  mogą być wnoszone:

-          pisemnie lub ustnie (osobiście i telefonicznie),

-          faxem nr 47 71 822 15

Pisma wpływające podlegają rejestracji w  sekretariacie według kolejności wpływu. Następnie są rozdzielane przez kierownictwo wydziału na poszczególne komórki i przekazywane merytorycznym pracownikom, celem ich załatwienia.

W przypadku wnoszenia sprawy osobiście, Dyżurny jednostki powiadamia merytorycznego pracownika wydziału o stawiennictwo osoby. Z rozmowy (również telefonicznej) z interesantem sporządzana jest notatka służbowa, z którą zapoznaje się kierownictwo Wydziału Prewencji. Notatka wraz z zaleceniami dotyczącymi toku dalszego postępowania w sprawie.

W celu uzyskania informacji o sposobie załatwieniu sprawy, należy kontaktować się telefonicznie:  Sekretariat 47 71 822 08,

 O każdym przypadku zwłoki lub niezałatwienia sprawy z przyczyn niezależnych od Wydziału Prewencji, informuje się stronę, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

 

Wydział Ruchu Drogowego

Sprawy przyjmowane i załatwiane w Wydziale Ruchu Drogowego załatwiane są bez zbędnej zwłoki w oparciu o art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego, z zachowaniem określonych terminów, a także Instrukcję kancelaryjną stanowiącą  załącznik do Decyzji Nr 1/2012 z dnia 04 stycznia 2012 roku w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Podlaskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji  oraz Ustawę  o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (Dz. U. 112. poz. 1198).

Wydawanie zaświadczeń i udzielanie informacji o wpisach w ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, odbywa się zgodnie z zapisami Rozporządzenia MSWiA z dnia 20.12.2002r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego.

W każdym przypadku zwłoki lub niezałatwienia sprawy z przyczyn niezależnych od wydziału, informuje się stronę podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Kontakt z pracownikiem można uzyskać pod nr tel. 47 71 822 50 (sekretariat), nr faxu 47 71 822 15.

 

Jednoosobowe  Stanowisko Do Spraw Prasowo - Informacyjnych

Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym  głównie w oparciu o ogólnodostępne przepisy dotyczące funkcjonowania Policji, a także Ustawę prawo prasowo, Ustawę o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112. poz. 1198.), a także Zarządzenia nr 1204 Komendanta Głównego Policji z dnia 12 listopada 2007r w sprawie form i metod działalności prasowo- informacyjnej w Policji. Oficer prasowy niezwłocznie przekazuje informacje, najczęściej w formie ustnej, dziennikarzom i przedstawicielom mediów. Nie zachodzi potrzeba przygotowania informacji do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej.

Kontakt z oficerem prasowym- nr tel.  47 71 822 33.

 

Zespół ds.  Ochrony Informacji Niejawnych

Podstawowym aktem prawnym w oparciu o które realizowane są zadania Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych jest Ustawa z dnia 15 marca 2019 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2019 r. nr 742 z późniejszymi zmianami) oraz akty wykonawcze do ustawy.
W kwestiach nieuregulowanych w wymienionych ustawach dotyczących postępowań  sprawdzających i odwoławczych stosuje
się odpowiednie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r., poz. 735 z póź. zm.).

Szersze informacje z zakresu załatwiania spraw uzyskać można pod numerem telefonu: 47 71 822 60,

Zasady dostępu do zgromadzonych informacji o charakterze archiwalnym znajdują się na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Kolnie w Biuletynie Informacji Publicznej pod nazwą „Dostęp do zasobów archiwalnych”.

 

Zespół Administracyjno - Gospodarczy

Sprawy przyjmowane i załatwiane są bez zbędnej zwłoki w oparciu o art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego, z zachowaniem określonych terminów, a także Instrukcję kancelaryjną stanowiącą  załącznik do Decyzji Nr 1/2012 z dnia 04 stycznia 2012 roku w sprawie zasad pracy kancelaryjnej w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Podlaskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji oraz Ustawę  o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (Dz. U. 112. poz. 1198)

W każdym przypadku zwłoki lub niezałatwienia sprawy z przyczyn niezależnych od zespołu, informuje się stronę podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Kontakt z pracownikiem można uzyskach telefonując pod numer 47 71 822 28.

 

Metryczka

Data publikacji 03.11.2008
Data modyfikacji 01.12.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Kolnie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Małgorzata Śliwonik
Osoba udostępniająca informację:
Małgorzata Śliwonik
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Śliwonik
do góry